Na váš vyhledávaný výraz jsme bohužel nenalezli žádné star(t)s.

Duší Atelieru Blue Jane je Pavla Mádrová, výtvarnice a šperkařka. Kromě „prodeje duhy“ ukryté v jejích světlohrách z křišťálového skla se věnuje moderní formě drátování, výrobě tepaných šperků z nerezové oceli a minerálů a ve volném čase maluje obrazy.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Odjakživa jsem měla umělecké sklony, ráda jsem malovala a kreslila, ale rodiče nechtěli, abych se této činnosti věnovala a tak jsem se k tomu dostala až na mateřské se třetím dítkem a z koníčka se stal přímo dostihový kůň a já jsem se začala realizovat přímo raketovou rychlostí a dohánět ztracené roky.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Zkombinovat péči o rodinu se čtyřmi dětmi a psem s mým podnikáním.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Největší radost mám při živém prodeji, když vidím okamžitou reakci zákazníků, když cítím jejich radost a vidím, že se zákazníkům mé výrobky líbí. A taky že se ke mně zákazníci vrací. To je obrovská hnací síla.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Papírování a všechny ty věci okolo, které zabírají spoustu času.

Jakou máš nejvyšší metu?

Jednou bych chtěla ilustrovat knihu a mít vlastní kamenný obchod nebo galerii.

Plánuješ nějakou novinku?

Novinek mám v hlavě plno, postupně je realizuji, momentálně plánuji zaměřit se víc na výtvarnou činnost a udělat ze svých obrázků papírová přání a motivační kartičky.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Myslím, že asi na všechno: na setkání naživo s ostatními tvůrci na jarmarcích, na první setkání se zákazníky, na radost z každého nového nápadu, který se ujal. A hlavně na to, že jsem se odhodlala, že mi někdo tam nahoře poslal odvahu a nápady a mohla jsem začít dělat to, co mě baví a naplňuje.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Aby se nebáli a šli do toho. Začátky budou možná těžké, ale když na sobě člověk pracuje a snaží se, tak to rozhodně stojí za to.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Buďte šťastní a nebojte se žít. Štěstí není žádný obrovský nedosažitelný diamant, ale jsou to spousty drobných malých střípků, skrytých v každodenních maličkostech, radostech, které věnujeme druhým i sami sobě, ve slunečních paprscích, v kapkách deště.

Ukázat více '

Malá česká firma, která si zakládá na tom, co, a hlavně jak vyrábí. Dřevěné hračky vyrábíme udržitelně, z lokálních materiálů. Naše hračky děti jen tak neomrzí.

Její zakladatel Štěpán Malý je tátou 2 dcer, které daly směr jeho životu. Výroba dřevěných hraček jej naplňuje a ZOE8 ztělesňuje jeho představu o firmě budoucnosti.

Co Tě inspirovalo k založení firmy?

Vydávat se vlastní cestou jsem chtěl už od malička. Beru to jako samozřejmost. Inspirací pro založení ZOE8 byla špatná situace hraček na trhu a můj sen dávat rodičům dětí dobře placenou práci, kterou můžou dělat ve svých domovech. Moje životní zkušenost mi ukázala, že velká většina rodičů bojuje s nedostatkem financí. Celé je to takové nedomyšlené, především se zapomíná na matky samoživitelky, kterých je spoustu. ZOE8 s tím chce něco udělat. Přijde mi logické, aby rodiče vyráběli hračky pro děti.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Když vzpomenu na své úplné začátky, tak bylo určitě nejtěžší překonat nejistoty. Měsíce, kdy nebylo na nájem, a dny, kdy nebylo na jídlo. 🙂

Co Tě na práci nejvíc baví?

To, že můžu měnit svět k lepšímu.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Nepříjemní a zlí lidé.

Jakou máš nejvyšší metu?

Dát práci co nejvíce rodičům po celém světě. Vyrábět opravdu lokálně. A zbavit se obrovského množství hraček z Asie, které k nám cestují v kontejnerech přes půl světa.

Plánuješ nějakou novinku?

Ano, mám kolem sebe spoustu šikovných lidí, takže neustále tvoříme nějaké novinky. Prozradit můžu kolekci dinosaurů, která bude na světě ještě letos.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Nejraději na dobu zlomu. Kdy se začalo obracet vše špatné v dobré. Začalo to zhruba po šesti letech podnikání. To je asi normální doba, než se člověk otrká a něco se naučí.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Ať na nic nečekají a začnou co nejdřív, ideálně ještě na střední škole. Trvá to opravdu dlouho, než se nasbírají zkušenosti. První úspěchy jsou normální, tak se jimi hlavě nenechat odradit. Někdy to vyjde hned, jindy třeba až napopáté. Důležité je se cestou příliš nepolámat, takže s půjčkami hodně opatrně. Dobrý (a dobře postavený) nápad si na sebe vydělá už od začátku. Vždycky to jde vyzkoušet nejprve bez závazků. Nedržte se pravidla, že stačí vydržet a úspěch se dostaví. Tohle nestačí.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Snad jen to, abychom přemýšleli nad tím, co kupujeme. Jsem milovníkem kapitalismu, ale musíme na něj chytře. Přemýšlejme, od koho co kupujeme a co tím podporujeme. Díky tomu si kolem sebe můžeme vytvořit svět, který chceme. Je to úplně jednoduché, buď ze své energie uděláme dobro, nebo zlo.

Ukázat více '

Helena Šupová se věnuje zakázkové floristice a zahradám. Tvoří kytice a aranžmá s květinami a rostlinným materiálem ze zahrady, od českých pěstitelů, z místních zdrojů s úctou k přírodě (bez chemie). Jejím cílem je přirozený vzhled a zároveň šetrný vztah k přírodě. Do floristické tvorby vkládá kreativitu, pečlivost, radost a lásku.

Krása květin pro radost druhým i sobě.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Po letité práci v korporátu realizuji dávný sen, kde propojuji floristiku s pěstováním vlastních květin. Získala jsem zkušenosti na zahradnických a floristických výstavách, při výzdobách hradů a zámků, při svatební floristice.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Baví mě práce se zázračným koloběhem života rostlin, kdy z malého semínka se zrodí krása, která dělá radost druhým.

Plánuješ nějakou novinku?

Jsem na začátku cesty, která se formuje, sen se proměňuje v realitu.

 

Ukázat více '

Denisa a Nikola (poslední roky slyšící na Nina), nejlepší kamarádky, které spojila vášeň k tanci, se rozhodly uskutečnit svůj sen. Celé to začalo jedno léto, kdy se přihlásily na kurz výroby make-upu a skin-care. A dál už to znáte … i přes všechna úskalí založily značku Laskala – certifikovanou přírodní kosmetiku, dělanou ručně s největší péčí a láskou.

Co vás inspirovalo k založení firmy?

Začínaly jsme výrobou přírodní kosmetiky pro sebe a pro zábavu. Vyráběly jsme jí také jako originální Vánoční dárky pro rodinu. Avšak zpětná vazba, spokojenost a nadšení lidí z okolí nás inspirovala založit firmu a pustit se do všeho naplno. Dodnes je spokojenost našich zákazníků to, co zbožňujeme a co nás neustále žene dopředu.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Projít dlouhou a trnitou cestou plnou veškerých oficialit, které jsou v naší oblasti velice přísné, a nenechat se u toho otrávit a odradit.

Co vás na práci nejvíc baví?

Vzhledem k tomu, že jsme naladěné na stejnou notu, dost často je u nás ve výrobně opravdu legrace. Přály bychom Vám zažít ty výbuchy smíchu při pokusech natočit videa, ve kterých se Vám snažíme něco sdělit. To, co nás ale baví nejvíce je proces samotné výroby. Vše okolo krásně voní, pod rukama nám másla a oleje mění své konzistence a stává se z nich např. naše skvělé tělové ší. Další neméně oblíbenou činností je potkávat se se zákazníky a poslouchat nadšené recenze. To nás vždy neskutečně zahřeje u srdíčka.

Co vás nejvíc na práci nebaví?

Měly bychom asi říct, že nic takového není, ale ono je. Moc nás nebaví objednávky a nákupy surovin, asi proto je to také naší slabou stránkou. Stalo se už snad pravidlem, že dva dny po odeslání veškerých objednávek, nám při výrobě dojde např. meruňkový olej, který však v nákupech, které jsou na cestě samozřejmě není. Na tohle není asi co dodat, snad jen to, že se asi sešly prostě dvě blondýny? 🙂

Jakou máte nejvyšší metu?

Dotáhnout to na stejnou slávu jako např. L’Oréal nebo Nivea 🙂 Ale teď vážně… Samozřejmě bychom si moc přály, aby našich spokojených a nadšených zákaznic a zákazníků neustále přibývalo a my tak mohly dále dělat to, co nás baví a vyvíjet nové produkty. Nejvyšší metu stanovenou nemáme, myslíme si totiž, že stále je co překonávat.

Plánujete nějakou novinku?

Na novinkách pracujeme prakticky neustále. Někdy to zabere více času a jindy méně. Zkoušíme totiž různé kombinace, ladíme detaily a testujeme samy na sobě a do světa jdou teprve až v okamžiku, kdy jsme s produktem naprosto spokojené. Každopádně nejpozději na Vánoce počítáme s voňavými tematickými novinkami.

Na co vzpomínáte nejraději v historii podnikání?

Určitě na to, když se nám podařilo rozjet náš e-shop, který jsme si tvořily celý samy. Ze začátku to byl vážně docela boj, to musíme uznat, ale postupem času jsme se do toho dostaly a teď na sebe můžeme být pyšné.

Co byste vzkázaly lidem, co uvažují o vlastním podnikání?

Nenechejte se odradit přílišnou byrokracií a velkým strachem, který Vás nejspíše sužuje. Není totiž nic lepšího než dělat práci, co Vás opravdu těší, naplňuje a děláte jí s láskou.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Na srdcích toho máme obě spoustu, ale na to by nám tady nestačila stránka :-). Proto se za námi zastavte do Šantovky Star(t)s popovídat si a vyzkoušet naše produkty, se kterými Vám moc rády poradíme.

Ukázat více '

MyCello je světový unikát – elektrické violoncello vytištěné na 3D tiskárně. Zcela nový přístup k výrobě hudebních nástrojů a inovativní prvky moderní technologie 3D tisku umožňují vyrobit nástroj přesně na míru každému hráči. Nemá za cíl klasické dřevěné violoncello nahradit, ale naopak vhodně jej díky svým výhodám doplnit. Akusticky hraje potichu, po zapojení do reproduktorů ohromí svým zvukem. Je lehčí, přenosnější, levnější a navíc se spoustou vychytávek. Díky svým vlastnostem okamžitě vzbudilo zájem začátečníků i profesionálů z celého světa. Mysleli jste si, že violoncello, jak ho Stradivari vymyslel, bude stejné ještě dalších 400 let? MyCello zbořilo všechna tabu.

Zkušenosti jsou nepřenosné, tedy čím více toho zažijete, tím lépe pro vás.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Celý život jsme oba dva zakladatelé podnikali jako OSVČ (živnostníci), protože jsme svým způsobem nezaměstnatelní. Měli jsme a máme celou řadu nápadů, které dokážeme uvádět v život a tím zlepšovat svět okolo sebe a ještě tím zajistit obživu nejen sobě, ale i našim zaměstnancům, ale k tomu potřebujeme mít svobodu rozhodování.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Přeměnit myšlení dvou živnostníků na myšlení dvou podnikatelů. První zaměstnanci znamenali první radosti i starosti a hlavně zodpovědnost nejen sám za sebe, ale i právě za druhé. Jakmile jsme si uvědomili, že opravdu na všechno nestačíme sami, ale musíme se naučit věřit lidem okolo sebe, že to také zvládnou, tak bylo napůl vyhráno.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Každý den je jiný, každý den se řeší jiné problémy, úspěchy či výzvy. Práce s lidmi, jejich jedinečnost i zranitelnost, jejich nedokonalosti i úžasné vědomosti, to vše nás baví stmelovat, posouvat a budovat.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Dělání rutinní a zbytečné práce, nezbytná a bohužel nutná byrokracie, boj s větrnými mlýny a nekalou konkurencí

Jakou máš nejvyšší metu?

Chceme vybudovat mezinárodní firmu s dosahem produktů a služeb po celém světě.

Plánuješ nějakou novinku?

Ano, aktuálně u našeho celosvětově úspěšného produktu MyCello vyvíjíme novou modelovou řadu MyCello Premium.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Na ty nejtěžší chvíle, kdy jsme to už chtěli zabalit, aby nám následující den přinesl skvělé zprávy, díky kterým jsme pokračovali dále. To je hlavním znakem podnikání – jednou jsi dole, jednou nahoře a hraješ nekonečnou hru. A my si chceme stále hrát. 🙂

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Pokud máte vnitřní zodpovědnost a schopnost dotahovat věci do konce, jděte do toho! Svoboda myšlení, neomezené možnosti, dělat si věci po svém, to zní skvěle. Je to však vykoupeno prací, velkou dávkou zodpovědnosti úplně za vše okolo vašeho podnikání, a také vysokou mírou rizika. Pokud budete pokorní a budete i naslouchat jiným, zkušenějším, ušetříte velmi mnoho času i financí. Investujte do svého vzdělávání, jen tak vás poté nikdo snadno nepřeveze. Nebojte se do toho šlápnout, ale vždy velmi dobře zvažujte všechna rizika a vždy správně počítejte!

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

„Podnikání je skvělý způsob, jak udělat svět lepší díky tomu, že je možné své myšlenky ihned realizovat. Nejlepší nápad je mít spoustu nápadů. Někdy to vyjde, jindy ne, aneb úspěšný podnikatel musí na začátku minimálně 2x zkrachovat. Takový je zkrátka život podnikatele. Pokud to přijmete, budete úspěšní a šťastní.

 

 

Ukázat více '

Zuzana Smékalová se zabývá šitím batůžků z filcu, obalů na mobily, organizérů, tašek, peřinek a polštářků pro miminka.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Šitím se zabývám celý život a tak jsem se rozhodla v tom podnikat. Moc ráda vytvářím nové věci a tak chci svět obohatit o něco nového.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Nejtěžší je sebrat odvahu a věřit si, že to zvládnu.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Nejvíc mě baví samotná práce, šití na stroji a potom i reakce mých známých, kterým se moje práce líbí.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Asi jako každého, vedení účetnictví, wordy, exely a PDFka.

Jakou máš nejvyšší metu?

Samozřejmě kvalitně odvedená práce, musím být se svou prací spokojená a potom mohu očekávat i kladný výsledek.

Plánuješ nějakou novinku?

V hlavě mám spoustu nápadů, které bych chtěla postupně zrealizovat, např. šití oblečků na pejsky nebo hadrové panenky.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Radost z toho, že můžu dělat to, co mě opravdu baví, potěšit někoho, komu se moje výrobky líbí.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Obrnit se trpělivostí a nenechat si vzít nadšení a elán ze svých vizí, představ a plánů.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Lidé si dokáží pomáhat, když vidí, že někomu teče do bot. Takže lidé! Pomáhejte si i v době, kdy svítí slunce!

Ukázat více '

Pardubická rodačka Naďa Gocmanová pochází z rodiny, kde je krejčovské řemeslo tradicí. Její prababička byla ve své době vyhlášená krejčová a matka mistrová na učilišti. Sama pak vystudovala oděvní průmyslovku v Pardubicích a poté Vyšší školu oděvního návrhářství v Praze. Vystřídala několik zaměstnání, ale své profesi se naplno začala věnovat po mateřské dovolené v r. 2015, kdy vznikla módní značka Goci.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Před založením značky jsem pracovala jako fakturantka v jedné obchodní firmě. Práce za počítačem bez kousku kreativity mě nenaplňovala a čím dál víc jsem toužila po své módní značce. Potřebovala jsem se realizovat a mít motivaci. A jak jinak, než dělat to, co mě baví. Proto už jsem se do této práce po mateřské nevrátila.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Jak to už bývá, nejtěžší bylo překonat sama sebe, odbourat zažité nastavení a strach z neznáma. A když to překonáte, musíte o tom dlouze přesvědčovat rodinu, aby pochopila, že na to máte a tahle cesta je pro vás ta správná.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Už to tu trochu „zaznělo“. Nejvíc mě na tom všem baví ten adrenalin :-). Když například vzniká nový kousek, nikdy nevím jak to nakonec dopadne. Modelace a dokončení prvního vzorku totiž ve výsledku dokáže změnit celý původní návrh. Další neodmyslitelnou součástí je samozřejmě i zpětná vazba a reakce zákaznic. Pokud střih sedí a vše je dokonale vypracované, není co řešit :-). Spokojenost je hned znát.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Moje práce bohužel nespočívá „jen“ v navrhování. Potřebuju vědět vše co se ve firmě děje. A to přes výběr materiálů, účetnictví či marketing a prezentaci značky. Musím přiznat, že nejsem typ, co rád sedí u počítače a řeší papíry. Ale od toho tu mám naštěstí už kolegyňku Verču, která to zvládá skvěle.

Jakou máš nejvyšší metu?

Každý máme tu nejvyšší metu jinde… Takže je to relativní pojem. Ale dělat to, co mě baví a mít kolem sebe šikovné lidi, které to baví stejně jako mě, to je zásadní a nám se to daří. Pak se dá pomýšlet i na rozšíření produkce do zahraničí nebo realizaci vlastních projektů.

Plánuješ nějakou novinku?

Nerada bývám pozadu, takže jsem se snažila přímo pro tento projekt přichystat a poprvé odhalit naši letní kolekci, která bude jako první k prodeji právě v Šantovka Star(t)s. Myslím že je na co se těšit 🙂

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Ráda vzpomínám na začátky tvorby, kdy mi se vším pomáhala moje mamka. Ona mi ostatně pomáhá do teď. Ale zpět k věci. Vymyslela jsem kalhoty se sníženým sedem (tzv. lidově nasrávačky :-))))) ). Vzpomínám si jak se mamka chytala za hlavu, co jsem si to vymyslela za šílenost. „To se snad nemůže nikomu líbit“, říkala. A přesně tyto kalhoty byly a dodnes jsou jedny z nejprodávanějších produktů naší značky. Ukázalo mi to cestu ve smyslu nebát se být sama sebou.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Buďte odvážní a nebojte se být sami sebou. Zároveň ale pokorní a vnímaví k příležitostem kolem sebe.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Jsem moc ráda, že můžeme být součástí projektu Šantovka Star(t)s! Samotný projekt je dokonale promyšlený a navíc dává prostor českým firmám. V Čechách je obrovské množství šikovných lidí, kteří dělají svoji práci poctivě od srdce a zaslouží si být vidět. K tomu jsou ale potřeba lidé, kteří umí přijít s nápadem a dotáhnout věci do konce jako Vy. Takže děkuji za příležitost a těším se na spolupráci.

 

Ukázat více '

Tomáš Okleštěk založil TRIANGEL s vizí vytvořit značku, která bude mít přesah. Bude tvořit oblečení, které budou chtít lidé nosit proto jak vypadá, ale také proto co reprezentuje. Což je láska a úcta k lidem a k přírodě. Tomáš miluje přírodu, jezevčíky, sport a lidi. Snaží si plnit sny a dělat v životě věci, které mají smysl a baví ho.

Co Tě inspirovalo k založení firmy?

Kamarádka Aneta, která si koupila tričko, aby podpořila jeden útulek. Ale v tom tričku jsem ji neviděl, protože to nebylo tričko, se kterým vyjdete do města. Proto jsem chtěl udělat značku, která bude mít vyšší smysl a zároveň v ní budete vypadat skvěle.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Těžké je to pořád stejně. Někdy se nedaří a máte chuť se vším skončit. Pak jsou zase okamžiky, pro které stojí za to dělat něco navíc. Nedělám si iluze, že to někdy bude jinak. Jenom trpělivost a snaha neustále věci posouvat vpřed je cesta k úspěchu.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Pozitivní zpětná vazba od zákazníků, radost a vděčnost lidí a zvířat, kterým našim málem pomůžeme.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Když se snažíte oslovit nové zákazníky, ale neúspěšně.

Jakou máš nejvyšší metu?

Být v životě šťastný a spokojený. A tohle udržovat celý život ve všech hlavních oblastech – vztahy, kariéra, zdraví a volný čas.

Plánuješ nějakou novinku?

Do Šantovky plánujeme spousty novinek pro muže i ženy. Můžete se těšit na nové trička, tílka, kraťasy, mikiny, ponožky, kšiltovky a šaty.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání?

Já moc nevzpomínám, snažím se být teď a tady a představuji si, kam chci směřovat. Ale někdy si vzpomenu na své naivní představy a chyby, kterých jsem se dopouštěl, díky kterým vím, že jsem se přece jenom posunul, i když si někdy myslím, že ne.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Neuvažujte a zkoušejte. Nikdy nebude ideální načasování ani situace. Do cesty vám budou chodit překážky i zkratky, které stejně nenaplánujete a všechny úspěchy i chyby vás někam posunout. Pokud zůstanete v komfortní bublině, zůstanete na místě. Začněte teď.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Dělejte (si) radost.

Ukázat více '

Mít vlastní módní značku byl Michaelův (tajný) sen již na střední škole. Vědom si faktu, že dráha profesionálního fotbalisty bude trvat ještě třeba 10 let, pokud zdraví dovolí, je nejvyšší čas začít budovat něco trvalejšího. Když se tedy naskytla možnost realizovat se na poli módy, zvedl tzv. hozenou rukavici a vydal se do podnikatelského prostředí.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Vždy jsem se o módu zajímal a vyhledával aktuální trendy. Bavilo mě nosit něco odlišného oproti ostatním. Sledoval jsem zahraniční módní ale i sportovní ikony, které nosily oblečení na první pohled odlišné od toho, co bylo běžně k dostání v českých obchodech. A právě to mě inspirovaly k navržení prvních Contracor kousků, které jsem z počátku vždy testoval na sobě a pokud jsem zaznamenal pozitivní reakci okolí, nechal jsem švadleny ušít větší množství. Díky komunikaci se zákazníky na designových trzích jsem měl velmi rychlou zpětnou vazbu a mohl tak navázat na to, co mí (potencionální) zákazníci hledají. Ať už se to týkalo barvy, střihu či materiálu.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Nejtěžší je asi vytrvat i v období, kdy se zrovna moc neprodává. Myslím, že poslední roky byly pro kterýkoliv obor opravdu výzvou.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Baví mě vlastně celý proces spojený s navrhováním, výběrem materiálu a prodejem. Komunikace se zákazníky mě vždy velmi nabíjí.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Cokoliv spojené s administrativou.

Jakou máš nejvyšší metu?

Rád bych, aby Contracor byl známý nejen napříč ČR, ale i v zahraničí. Již nyní posíláme oblečení do Belgie, Polska, Kanady i na Slovensko. Určitě ale nemám ambice konkurovat celosvětovým značkám, které investují neskutečné částky do marketingu. Díky vysokým nákladům ale musí buď prodávat za velmi vysoké částky nebo snížit náklady tím, že nechávají šít oblečení v rozvojových zemích. Já osobně se i nadále chci primárně profilovat kvalitní poctivou módou, která je šitá výhradně v ČR a věřím, že díky doporučení našich zákazníků se Contracor komunita bude stále rozrůstat.

Plánuješ nějakou novinku?

Snažím se s novinkami přicházet pravidelně alespoň na kvartální bázi. Aktuálně rozšiřujeme nabídku pro muže.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

„Rád vzpomínám na natáčení videospotu s fotbalovým reprezentantem a hráčem SK Slavia Praha Janem Bořilem, který se stal tváří limitované kolekce mikin ‚Star collection‘. Díky této spolupráci mou značku zaregistrovali další sportovci a podařilo se mi tak rozšířit počet zákazníků v pro mě blízkém odvětví. Zajímavá pro mě byla i spolupráce se známými osobnostmi showbusinessu jako jsou např. Alice Bendová, Agáta Hanychová a Dáša Zázvůrková. Dělal jsem i merch pro LAKY ROYAL BARBER SHOP v Praze.
Dále jsem pyšný na to, že s pomocí mé značky, sportovců a komunitě lidí, která ke Contracoru má vztah, jsem mohl pomoci s dražbou fotbalových dresů na pomoc dětí jako byla ADÁMKOVA CESTA “

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Určitě do toho jděte, stojí to za to 🙂 Každý se v podnikání stále učí. Já nejsem výjimkou, ale je potřeba vytrvat a jít svou cestou.

 

Ukázat více '

Návštěvníkům Šantovky představíme nejen obor vinohradnictví a vinařství, novinky jakým směrem se ubírá výzkum ale i vína z produkce naší fakulty. Na výrobě vín se studenti podílejí od produkce hroznů až po samotné plnění do lahví pod jedinečnou živou etiketou. V nabídce najdete většinu v ČR využívaných stylů od lehkých bílých vín přes plná červená vína až ke gruzinské technologii výroby vín v hliněné nádobě zvané Kvevri.

Ukázat více '

Ručně dekorujeme a zdobíme dřevěné doplňky do bytu. Snažíme se podtrhnout přirozenou krásu dřeva. Praktické dekorace doladí interiér vašeho domova a propojí váš byt s přírodou. Současně do něj vnesou osobitý prvek. Návrhy zpracováváme sami.

Autorka značky ZUTA Zuzana Talášková „Odjakživa se věnuji různým tvořivým činnostem. Vystudovala jsem pedagogickou fakultu, obor výtvarná výchova, ale vždy mi bylo bližší samotné řemeslo. Postupně jsem se učila pracovat s různými materiály, nejdříve to byla kůže a šití brašnářských výrobků. Později práce se sklem, polymerovou hmotou a pryskyřicí. Nyní je to dřevo.“

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Inspirací byl okamžik, kdy jsme chtěli do bytu několik dekorací, které by byly ve stejném stylu, barvě, aby nesly pro nás určitý osobitý prvek. Na trhu jsme nenašli nic, co jsme si představovali. O materiálu jsme měli jasno – musí být přírodní a bude to dřevo. Nakoupili jsme dřevěné polotovary a začali je natírat, lakovat, malovat… Tou dobou bylo populární patinování nábytku ve tzv. vintage stylu. Nakonec jsme se rozhodli, že chceme, aby struktura dřeva nezanikala pod nánosem barvy, protože to je právě na tomto materiálu to nejkrásnější. Tak vznikl základní styl našich dekorací. Používáme lazury a laky české výroby a podle dostupnosti dřevěné polotovary z českých dílen. Postupně se učíme některé jednodušší kousky vyrábět sami.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Najít si svoje zákazníky a překlenout období uvedení značky na trh.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Velice mě baví každá tvůrčí práce. Nejvíc experimentování s novým materiálem a tím je v současnosti epoxidová pryskyřice a její kombinace se dřevem.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Odpověď jaksi vyplývá z předchozí otázky. S trochou nadhledu mě nebaví činnosti, které nesouvisí s kreativní činností, ale jsou v podnikání nutné.

Jakou máš nejvyšší metu?

Jsem vděčná za každý den, kdy mohu tvořit a věnovat se svojí práci. Takže takovým středobodem je, aby to tak zůstalo co nejdéle.

Plánuješ nějakou novinku?

Začala jsem malovat na dřevo barevnou pryskyřicí. V plánu mám rozvíjet tuto techniku a vytvořit nové dekorace ozvláštněné tímto způsobem. Ráda bych, aby se objevil kontrast a současně soulad přírodního a umělého materiálu.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Nejraději vzpomínám na první živé prodejní akce, setkání se zákazníky a jejich reakce na výrobky.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Pokud máte nápad a cítíte to nadšení pro jeho realizaci, neváhejte a pusťte se do toho. Současně nepodceňujte přípravu. Stůjte nohama na zemi, jak se říká.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Věnujme víc pozornosti těm hezkým a dobrým věcem v životě.

Ukázat více '

Vědeckotechnický park Univerzity Palackého (VTP UP) je mostem mezi vědeckým a podnikatelským světem. Je kontaktním místem pro navázání spolupráce a propojuje vědce s firmami, které využívají know-how UP. Nabízí řešení pro všechny – od vědců až po firmy, poskytuje nové technologie, podporuje podnikání a růst startupů.

  • Předvedeme jak fungují 3D tiskárny a 3D scanery.
  • Představíme Tetrecom – diagnostickou pomůcku pro logopedy.
  • Uvedeme vás do světa telemedicíny – Digitální Inovační Hub.
  • Změříme vám složení těla a představíme služby aplikačního centra Baluo.
  • Ukážeme aktivity Inovačního centra Olomouckého kraje.
  • Poskytneme informace k blížící se soutěži Podnikavá hlava – pro začínající podnikatele a startup nadšence.

 

11. dubna – 3D tisk a Podnikavá hlava

12. dubna – 3D tisk a Podnikavá hlava

13. dubna – Inovační centrum Olomouckého kraje

14. dubna – Tetrecom – didaktická pomůcka pro speciální pedagogy

15. dubna – 3D tisk a Podnikavá hlava

16. dubna – 3D tisk a Podnikavá hlava

17. dubna – 3D tisk a Podnikavá hlava

18. dubna – Velikonoční pondělí zavřeno

19. dubna – Aplikační centrum Baluo

20. dubna – Inovační centrum Olomouckého kraje

21. dubna – Baluo

22. dubna – Transfer technologií na UP

23. dubna – Transfer technologií na UP

24. dubna – Transfer technologií na UP

Ukázat více '

Miroslav Poruba portrétuje a kreslí karikatury naživo na společenských událostech, firemních akcích, v kavárnách, na svatbách apod. Mimo to kreslí i podle fotografií zaslaných přes web. Od dubna bude hrát v loutkovém divadle Mates. Dále se zabývá volnou tvorbou, v rámci níž navrhuje i tetování.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Změna povolání, svoboda rozhodování, nemít žádné nadřízené ani podřízené, řídit si svůj vlastní život, proměnit koníček v obživu, mít pružnou pracovní dobu.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Snažit se zviditelnit, udělat první kroky a nabízet (prezentovat) svoji práci. Získávat nové lidičky (oslovovat zákazníky).

Co Tě na práci nejvíc baví?

Nejraději portrétuji naživo – každý člověk je zajímavý příběh. Nejlepší je, když nakreslený člověk odchází spokojený. Poznal sám sebe i ostatní ho tak vidí. Takový člověk se mnohdy vrací s prosbou o další kresby a já rád vyhovím.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Když není práce, neboť přijde na avizovanou akci málo lidí a taky samozřejmě špatné počasí při kreslení venku.

Jakou máš nejvyšší metu?

Dostat se do povědomí lidí tak, aby mé kreslení bylo žádané a vyhledávané. Také bych rád zvýšil podíl volné tvorby – fantazii apod.

Plánuješ nějakou novinku?

Loutkové divadlo MATES, budu hrát pro ty nejmenší diváky klasické pohádky. Vše ručně vyrobené s pomocí mých blízkých.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Kreslím od jaktěživa, ale nepodnikám tak dlouho, přesto největší nářez je kreslení na svatbách. Nakreslím až 30 portrétů, vládne tam uvolněná atmosféra a jsou to ty nejlepší zážitky. Taky jsem získal mnoho přátel při různých akcích např. kreslení v kavárně Martin v Novém Jičíně.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Vytvořte si nějakou finanční rezervu do začátku. Využijte jakékoliv příležitosti = jděte do toho naplno po hlavě, nebojte se chyb = uděláte jich spousty ,buďte upřímní sami k sobě a uctivý ke svým zákazníkům a oni Vás rádi uvidí znovu. Berte vše co se Vám ve vašem oboru naskytne. Nedělejte si dluhy, začínejte skromně = víc práce, ale vyplatí se to. Postupně investujte ušetřené peníze do své práce = peníze se určitě vrátí. Přeji mnoho zdaru a nových zkušeností a hlavně, ať nám zdraví slouží.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Hlavně buďme všichni zdraví a tolerantní vůči druhým, kteří nesdílí stejný pohled na svět jako my, neboť i my se můžeme mýlit.

Ukázat více '

Lékařka, jejíž mottem je Buď královnou svého života, která na mateřské začala tvořit. Zabývá se vývojem a výrobou aromaterapeutických produktů – aromaolejů, certifikované bio kosmetiky, bytových parfémů, svíček a dalších výrobků. Rovněž přednáší a věnuje se audiotvorbě v oblasti komplexního přístupu ke zdraví z pohledu psychosomatiky.

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Začalo to mým zájmem si doma občas vyrobit vlastní krém, vůni. V těhotenství jsem si vytvořila kosmetiku pro péči o sebe a také k porodu. To zaujalo pár mých kamarádek a známých, kteří si během dvou let žádali moje výrobky více a více. Jejich počet rychle narůstal a hlavně byli z mých olejíčků tak nadšení, že mne to inspirovalo na podzim roku 2021 založit firmu s tímto záměrem. Propojit ale nejen aromaterapii, ale i komplexní přístup k životu, kde mojí filosofii nejvíce sedí psychosomatika.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Věřit v to, že moje produkty mají smysl pro druhé a dát vše časově i finančně do souladu s rodinou, profesí a osobním životem. A taky trochu krotit obrovské množství nápadů, které pořád mám :-). Respektive je umět realizovat postupně.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Tvoření samotné. Je to jeden velký tok radosti, když si můžu večer sednout a namíchat nějaký olejíček. A taky vidět a slyšet, jak moje výrobky někoho potěší, otevřou nějaké téma, pomáhají.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

To není nebaví, ale aktuálně si vše dělám sama, což je náročné, komplikované a holt některé oblasti nezvládám, jak by bylo třeba.

Jakou máš nejvyšší metu?

Každý krok je důležitý a já se v životě naučila vidět někde v dálce možný cíl, ale soustředit se na nejbližší kroky a taky umět kouknout z nadhledu, jestli život nepřináší lepší cíl, než byl na začátku. Takže můj záměr je, aby se produkty dostaly k lidem, kterým budou dělat radost a třeba jim dají i něco navíc.

Plánuješ nějakou novinku?

Ano, aktuálně je několik horkých novinek. Mám nyní čerstvě vyrobené certifikované aromaterapeutické olejové parfémy. Také teď dolaďuji výrobu svíček a vonných tyčinek se svými recepturami. Přichystány jsou také „vonné stromečky do auta“, které budou ale více moderní, estetické a ekologické a lépe vonět, než ty, co si pamatujeme :-). Z trochu jiné oblasti mám nachystaná témata a nahrávání meditací. Ráda bych pokračovala v přednáškách, na tento rok už jsou některé předchystány.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Zatím mám krátkou historii, ale když se někde „zaseknu“, tak si vzpomenu na to obrovské nadšení a radost, se kterou jsem do toho šla a taky na krásné zpětné vazby od lidiček, kteří už moje výrobky mají, to mi moc pomáhá.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Jestli to cítíte ze srdce, někde Vás to „tlačí“ jít s tím ven, tak do toho. Je to cesta, ne jen pracovní, ale prostě poznáte tam sami sebe ještě úplně jinak.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Nemůžu vybrat jednu myšlenku, je to spíš komplexní pocit, ale kdybych se měla pokusit shrnout to slovy, tak asi: Respektujme sebe, respektujme druhé. Milujme život takový, jaký je, on nám to vrátí.

Ukázat více '

Kreativní, komunikativní a přátelská žena z Olomoucka, která dělá radost svou originální tvorbou takzvaným aerodesignem, ke kterému se dostala úplnou náhodou. Dnes již vytváří design fotokoutků, vyrábí figuríny z balonků, dárkové sety, balonkové bukety či girlandy.

Co Tě inspirovalo k založení tvorbě?

Když jsem chtěla objednat dekorace na narozeniny syna, nic podobného v okolí jsem nemohla sehnat. A tak podle videí na YouTube jsem fotokoutek pro syna udělala sama. Následně jsem absolvovala první kurz Aerodesignu – instalace a fotokoutky a teď dokončuji další kurz Aerodesignu – výroba figurek.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Přes den se věnovat dětem a rodině, a v noci se učit a pracovat.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Darovat lidem radost a pozitivní emoce.

Jakou máš nejvyšší metu?

Stát se profesionálem v Aerodesignu.

Plánuješ nějakou novinku?

Skoro každý výrobek je novinka 🙂

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Na radost syna a pozitivní emoce, když jsem pro něj udělala první fotokoutek a výrobky kolem.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Ničeho se nebát, pořád zkoušet a pracovat.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Darujte lásku a dobro – to se vám vrátí stokrát.

Ukázat více '

Kreativita je můj život a ta mě provází od malička. Moje intuice mne přivedla k malbě na hedvábí a tu jsem propojila s návrhářstvím. Láska k tvorbě mě vede předávat dál mou vizi prostřednictvím ART terapie.

Hana Jakubíčková

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Celoživotní touha tvořit a živit se tím co mne naplňuje. Využít svůj potenciál talentu to znamená být šťastná. Poskytovat originalitu a výjimečnost zákazníkům.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Nejlehčí bylo odhodlání, nadšení a víra. S tímto nasazením i to nejtěžší se dá lehčeji překonat.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Všechno. Svobodný prostor na kreativitu. Práce s lidmi a jejich zpětná vazba. Art terapie s konkrétním záměrem tvorby.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Záležitosti, které mi zbytečně berou čas.

Jakou máš nejvyšší metu?

Možnost pracovat s neomezenými prostředky – materiálem a časem. Předávat jen to pěkné a být stále zdravá.

Plánuješ nějakou novinku?

Novinek mám v hlavě několik. Nejblíže realizovatelné jsou ART terapie pro veřejnost, které v této době potřebujeme téměř všichni.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

S pokorou na všechno.

Co bys vzkázala lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Aby se řídili srdcem. Aby se uměli ohodnotit již od počátku podnikání. ,,Přes překážky ke hvězdám…“

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

S úctou ke všemu – všem – sobě.

Ukázat více '

Nejvíce mě oslovuje abstraktní malba a tetování volnou rukou. Baví mě objevovat, propojovat a pozitivně vibrovat.

Jako samouk už 10 let tvořím barevný a abstraktní svět na textil, formou upcyklace, intuitivně a pocitově na plátna obrazů a nově také na lidskou kůži.

Tedy maluji obrazy, oblečení, tetuji. Tetování a celý proces mám hodně postaven na osobním přístupu.

 

Co Tě inspirovalo k založení firmy/tvorbě?

Barvy života a jeho nekonečné možnosti. Bez tvoření si život nedokážu představit. Svoboda projevu. Intimita.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Vlastní obavy, pochyby, ale zase tak těžké to nebylo…

Co Tě na práci nejvíc baví?

Samotný proces u tvoření – flow. Objevování, barvy, hravost, svoboda. Malování je taková tichá poezie, jako láska. Pocit, že taky někoho dalšího výtvor potěší, motivuje…

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Administrativa!

Jakou máš nejvyšší metu?

Pokud jde o podnikání, tady mám mety otevřené srdci a barvám.. Je to spíše o cestě, představách, které rostou postupně. Od hojnosti inspirace, sdílení, motivace, zdraví, různých projektů a snů…

Že si můj obraz koupí třeba Keanu Reeves :)) Možné je vše.

Úspěšný ateliér a galerii u moře, vytvořit s dalšími tvůrci největší barevné plátno na světě.
Nejvyšší meta jsou nakonec mé děti a rodina.

Plánuješ nějakou novinku?

S dlouhodobými plány jsem na tom různě. Zmíním jeden snový, slunný a prostorný ateliér, ve kterém bych ráda sdílela něco jako terapii barvami.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Na každý krok kupředu.. Zpětnou vazbu. Lidi, kteří mě podporují a které zároveň motivuji…

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Věřte si, objevujte, sbírejte zkušenosti, sdílejte svou vášeň a je fajn mít nějaký koncept nebo rovnou plán, pokud to myslíte vážně. I když já sama ho neměla přesně daný. Hledejte cesty. Dnes je tolik možností a projektů. Nebylo tomu tak vždy. Ať se Vám daří!

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Respektujme se.

Ukázat více '

Ondřej Malík, founder a CEO Swopi ve volném čase rád cvičí, skládá elektronickou hudbu a čte.
Zajímá se o vývoj produktů směrem k udržitelné budoucnosti, akcie a o to, jak získat volný čas.

Se svým parťákem Larsem Dittingerem, vývojářem s velkou spotřebou zeleného čaje a zápalem pro nové technologie a fitness tvoří novou etapu pro business spojení.

Co Tě inspirovalo k založení firmy?

Spousty věcí, ale nejsilnější z nich byla touha po tom mít vlastní firmu s fyzickým produktem, který bude přinášet lidem v každodenním životě hodnotu.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Technické řešení produktu a hledání vhodného výrobce. Jsme detailisti a potrpíme si na kvalitu.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Že si všechno řídíme sami. Veškeré úspěchy i neúspěchy jsou naše.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Ve Swopi se nenudíme a nebereme to tak, že jsme v práci. Konkrétně nás nejvíce baví vývoj nových produktů a marketing.

Jakou máš nejvyšší metu?

Nahradit veškeré papírové vizitky na světe za ty digitální.

Plánuješ nějakou novinku?

Ano, chystáme tři nové produkty, které na trhu nemají obdoby. Představíme je již koncem ledna, když vše půjde podle plánu. Určitě je se na co těšit.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Na úspěchy. Zahraniční kontakty a na Forbes.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Přeměň myšlenku v plán, a plán přeměň v akční kroky. Neboj se chybovat.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Nepředstíráme, že máme odpovědi na všechny problémy. To, co máme, jsou cíle, které musíme naplnit. Země nepočká. My také ne.

Ukázat více '

Tomáš Zapletal svou podnikatelskou kariéru nastartoval v 15 letech, kdy začal prodávat mobilní telefony a hrací konzole z druhé ruky. V roce 2013, ve svých dvaceti letech, založil firmu SportDrive.cz, nynější jedničku na českém a slovenském trhu, která se zaměřuje na půjčování luxusních automobilů na zážitkové jízdy.

S projektem Worldee začal spolu se svým společníkem Tomášem Nakládalem v roce 2017.

Co Tě inspirovalo k založení firmy?

Vždy mě bavilo cestování a dávno jsem pochopil, že materiální věci ke štěstí nevedou. Jsou to zážitky, které mě naplňují. A vždy jsem taky chtěl založit společnost s mezinárodním přesahem. Worldee je ideální kombinací.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Říká se, že nejtěžší je začít. To v mém případě naštěstí neplatí. 14 dní od nápadu už byl koncept Worldee sepsaný a měsíc nato jsem před sebou měl první grafické návrhy. Jak říká jeden náš skvělý mentor: „Co se nestane hned, nestane se nikdy“. Tím se snažím řídit.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Na práci na Worldee mě baví téměř vše. Po 10 letech jsem našel práci, která mě opravdu naplňuje. Je úžasné se každý den učit něco nového a čelit novým výzvám. Podařilo se nám taky sestavit skvělý tým, moji novou rodinu, a i díky nim se do práce každý den těším.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Bez externího financování bohužel světový projekt nevybudujete. Je nutné najít investora, který vašemu produktu, příběhu a především vám uvěří. To je extrémně obtížné. Vy víte, že to dáte, ale neustále o tom někoho musíte přesvědčovat. Tisíckrát uslyšíte ne. Což není jednoduché se s tím vypořádat. Musíte vytrvat a ono to nakonec přijde. Nám se to podařilo po 7 měsících.

Jakou máte nejvyšší metu?

Každý startupista sní o tom, že se jeho dítě (startup) jednou stane jednorožcem. To znamená, že bude mít hodnotu jedné miliardy dolarů. To je meta, na kterou cílíme.

Plánujete nějakou novinku?

Největší novinkou pro Worldee v roce 2022 je pořádání cest. Do teď bylo možné se v naší appce na cestu inspirovat itinerářem jiného cestovatele, cestu si detailně naplánovat a po návratu cestu a zážitky z ní uchovat. Nyní bude možné si na Worldee cestu přímo koupit a zažít autentické cestování. Takové, že zemi opravdu zažijete. Budete se setkávat s místními lidmi, poznávat úžasná místa a ochutnávat místní kuchyni. Úplně jiný zážitek, než s klasickou cestovkou.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Nejkrásnější jsou chvíle, když vámi vymyšlená věc udělá radost někomu druhému. U Worldee jsou to úsměvy našich zákazníků z videí z našich cest. U SportDrive.cz to jsou úsměvy po splněném snu, zařídit si jednou Ferrari. A u Brave Bear jsou to úsměvy dětí z dětských domovů, zažívajících nevšední zážitky, které by si bez nás nikdy nemohly vyzkoušet. Na takové chvíle vzpomínám nejraději.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Pokud jste typ člověka, který si užívá pocit, že neví, co mu život přinese zítra, nebojíte se riskovat, všechno „okecáte“ a umíte „to nechat být“, pak je podnikání právě pro vás.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Byl bych moc rád, kdyby se lidé začali více zajímat o své zdraví i zdraví naší planety. Neinformovanost a ignorantství nás zabíjí. Doslova. Taky bych byl rád, kdyby se k sobě lidé chovali lépe. Svět by byl o moc hezčí, kdybychom si navzájem mohli více věřit. Zní to naivně, že? Jaké by to ale bylo, kdyby se nám podařilo takový svět opravdu vytvořit?

Ukázat více '

Czechitas jsou nezisková organizace, která vzdělává, inspiruje a motivuje ženy a děti, aby si vyzkoušely svět informačních technologií. Aktuálně působí v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Zlíně, Českých Budějovicích a Liberci. Za rok 2021 měli Czechitas více než 12 tisíc absolventů kurzů z různých oblastí IT. Za svoji existenci pomohla organizace najít práci v IT zhruba osmi stovkám žen, nejčastěji na pozicích data analyst / business intelligence, web developer, tester, consultant a software developer.

Zájem o technologie a chuť neustále se učit budou v budoucnosti klíčové dovednosti na trhu práce.

Jsme tady pro ty, co chtějí získat práci v IT, ale i pro IT nepolíbené, kteří si jen chtějí rozšířit obzory a mít přehled, co se pod IT zkratkou vlastně ukrývá.

Dita Formánková je zakladatelkou neziskové organizace Czechitas, která poskytuje ženám a dětem technické vzdělávání a možnosti uplatnění v IT komunitě. Za 6 let působení absolvovalo kurzy Czechitas více než 50 tisíc účastníků. Mimo Czechitas působí Dita také ve společnosti Avast, kde zastává post ředitelky pro diverzitu, inkluzi a spolupráci s komunitami.

Co Tě inspirovalo k založení firmy?

Bylo to v roce 2013, kdy jsme ještě pod hlavičkou zahraniční komunity Ruby on rails, zorganizovali kurz programování v Brně. Ten kurz měl reálný dopad na kariéru žen směrem do technologií, takže jsme se se zakladatelkami snažily potenciálu využít. Myšlenka dostat více holek do IT a IT směrem k ženám, přilákala časem velkou komunitu specialistů a firem.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Vždycky přicházely menší a větší výzvy. Na začátku to byl samozřejmě systém financování, následoval systém řízení, když nás už bylo mnoho a z poslední výzvy můžu jmenovat asi pandemii, díky které jsme se rychle přesunuli do distančního formátu našich kurzů.

Co Tě na práci nejvíc baví?

Všechno. Výzvy, co mi práce přináší. Dále je to samozřejmě neuvěřitelně skvělý a inspirativní tým a v neposlední řadě stálé učení se novým věcem, při maximální pokoře.

Co Tě nejvíc na práci nebaví?

Vybrala jsem si takovou práci, aby slovo „nebaví“ můj slovník neobsahoval.

Jakou máš nejvyšší metu?

Nyní už jsme opravdu velkou organizací se spoustou center po celé republice. Naší další výzvou je zvýšit společenský dopad, tedy jakýsi „voice“ Czechitas. Jde mi teď především o to, abychom se stali ještě respektovanější vzdělávací organizací. A to v celoevropském měřítku.

Plánuješ nějakou novinku?

V letošním roce chceme především pracovat na vyšší popularizaci IT. Nechceme jen zvyšovat počet kurzů a absolventů, i když se nám to daří každý rok. Chceme oslovit i lidi mimo naši pomyslnou bublinu a k tomu budeme používat různé nástroje. To, jaké, si prozatím necháme uvnitř Czechitas. Chceme, aby Czechitas byli nejvlivnější neformální platforma pro vzdělávání v Česku.

Na co vzpomínáš nejraději v historii podnikání/tvorby?

Nejraději vzpomínám na všechny příběhy žen, kterým jsme změnili život. Příběhy všech těch, které byly v práci méně spokojené a dneska dělají něco, co je baví a naplňuje, jsou nesmírně krásné.

Co bys vzkázal lidem, co uvažují o vlastním podnikání/tvorbě?

Pokud té myšlence věříte, začněte ji DNES realizovat.

Máš ještě něco na srdci, co bys chtěla sdělit světu?

Učte se, sdílejte své zkušenosti, buďte pokorní a smějte se!

 

DALŠÍ ZAKLADATELKY CZECHITAS

Barbora Bühnová působí ve vedení neziskové organizace Czechitas, kde dohlíží na vzdělávací obsah IT kurzů. Povzbuzení dívek k zájmu o IT se věnuje i na evropské úrovni v rámci vedení projektu EUGAIN, který sdružuje 38 evropských zemí. Současně působí jako docentka a proděkanka na Fakultě informatiky, Masarykovy univerzity.

Monika Ptáčníková je kariérová lektorka a mentorka, přes 7 let se věnuje rozvojem talentů v IT odvětví. V Czechitas propojovala naše první absolventky na trh práce a pečovala o naše první strategické partnery. Vedle své rodičovské dovolené aktuálně působí i v týmu Career Designer a Google Certified Trainers a je členkou Rady pro Inovace Jihomoravského kraje.

Miroslava Zatloukalová

Ukázat více '

Myšlenka chytrého zámku na sportovní vybavení se zrodila náhle, když tvůrce zámku, Marka Valu, okradli na svahu o jeho zcela nové lyže v hodnotě 20 tisíc korun. Při nahlášení události na pojišťovnu zjistil, že na tuto situaci se jeho pojistka nevztahuje, protože lyže nebyly zamčeny. “Před několika lety mi ukradli lyže, a tak jsem se rozhodl vyvinout chytrý zámek, který by všem lidem zpříjemnil jejich sportovní chvilky.

Co Tě inspirovalo k založení firmy?

Nápad se mi zrodil v hlavě přibližně před 3 roky při cestě z Rakouska (Kaprunu), kde nám byly během obědové přestávky odcizeny na svahu lyže. Uvědomil jsem si, jak jednoduché je lyže ukrást a že by člověk nenechal na zemi ležet třeba mobilní telefon o stejné hodnotě bez dozoru. Vývoj trval necelé 3 roky, na kterém se podílelo několik firem a živnostníků.

Co bylo od vydání se vlastní cestou nejtěžší?

Uvědomil jsem si jak těžké je s něčím novým přijít na trh, kolik úsilí, peněz a probdělých nocí to člověka stojí. V nějakém podcastu jsem slyšel, že nápad je přibližně 5-10 % úspěchu, tehdy jsem tomu nevěřil, ale nyní to mohu potvrdit. Vytrvalost je jedna z hlavních věcí, kterou jsem se musel po čas těchto tří let naučit, obzvlášť ve chvílích kdy se nedaří a nejde vidět za sebou výsledky, které by člověka hnaly dopředu.

Jakou máš nejvyšší metu?

Mým snem je vidět Pealock v reálných podmínkách, jak lidem usnadňuje život. Za pět let bych chtěl vidět Pealock jako stabilní firmu a držet si pozici jedničky na evropském trhu s elektronickými zámky tohoto typu.

Plánuješ nějakou novinku?

V příštím roce plánujeme uvést na trh druhou verzi chytrého zámku Pealock, která bude obsahovat GPS modul. Zároveň nasloucháme našim zákazníkům a snažíme se jejich připomínky postupně uvádět do praxe. I co se týká samotného zámku i například funkčnosti naší aplikace apod.

Ukázat více '

Vůbec první vlaštovka našeho projektu Šantovka Star(t)s. Možná ho znáš z reality show, ale ta o něm neprozradila vše. Seznam se s brandem, který napomůže velkým plánům.

Ukázat více '